سفارش تبلیغ
صبا ویژن
منوی اصلی
مطالب پیشین
آرشیو مطالب
وصیت شهدا
وصیت شهدا
آمار و اطلاعات

بازدید امروز :8
بازدید دیروز :4
کل بازدید :49107
تعداد کل یاد داشت ها : 49
آخرین بازدید : 103/2/17    ساعت : 6:37 ع

در زندگی مشترک فاطمه(س) با علی(ع) عبارات و کلمات محبت آمیز بسیار است. فاطمه(س) با الهام از دستورات الهی و با دارا بودن درک صحیح از روابط زن و شوهر، همواره به همسر بزرگوارش عشق می ورزید و او را مورد محبت قرار می داد و در کلام خود علاقه و احترام را توأماً در نظر داشت؛ گاهی او را با کنیه ی اباالحسن صدا می کرد و گاه او را یابن عمّ پسرعمو .... خطاب می نمود: جزاک اللهُ عنّی خیرَ الجزاء یابن عم رسول الله.

 

استفاده از القاب زیبا و مناسب برای خطاب همسر

باعث روابط مثبت و ایجاد محیطی آکنده از صمیمیت می شود و سبب پیدایش زمینه ی عکس العمل و رفتاری، مناسب در طرف مقابل می شود. حضرت علی(ع) فرموده اند:

اجملوا فی الخطاب، تسمعوا جمیل الجواب؛ خطاب هایتان را زیبا کنید تا پاسخ زیبا بشنوید.

فاطمه(س)، در مقام اظهار محبت و علاقه به امام علی(ع) فرمود: روحی لروحکَ الفدا و نفسی لنفسکَ الوقاء یا اباالحسن علی جان، روح من فدای روح تو و جان من سپر بلاهای جان تو.

                                                                                                     بحار الانوار،غررالحکم،کوکب الدری


توسط : سما |   نظر بدهید
      

فاطمه(س) در عشق ورزی و محبت به کودکان می تواند بهترین اسوه برای زنان باشد. او که خود از سرچشمه ی محبت و رحمت نبوی سیراب شده و همواره از طرف رسول خدا(ص) با جملاتی چون فداها ابوها، فاطمه بضعة منّی خطاب شده بود و با بوسیدن ها و در آغوش گرفتن های پدر آشنا بود، خود در ایفای نقش مادری و عشق و محبت به فرزندان نمونه بود.

حضرت در روابط کلامی و محبت آمیز خود با خطاب مهربانانه فرزندانش را یا قرّة عینی نور چشمم و ثمرة فؤادی میوه ی دلم صدا می کرد. همچنین به سفارش پیامبر(ص) بچه ها را دسته گل می دانست؛ قال رسول الله الولد ریحانة و ریحانتای الحسن والحسین حضرت زهرا(س) رسیدگی و محبت به فرزندانش را بر هر کار دیگری مقدم می داشت و معتقد بود که در نگه داری و پرورش فرزند، مادر نسبت به هر کس دیگری سزاوارتر است.

 

                                                                                                                       فرهنگ فاطمیه،بحار الانوار


توسط : سما |   نظر بدهید
      

نمایش تصویر در وضیعت عادی


توسط : سما |   نظر بدهید
      

نمایش تصویر در وضیعت عادی


توسط : سما |   نظر بدهید
      

نمایش تصویر در وضیعت عادی


توسط : سما |   نظر بدهید
      
   1   2      >